Yıllık İzin Ücreti Hesaplaması

Kullanılmayan yıllık izin ücretinizi hesaplayabilmeniz için öncelikle yıllık izin sürenizi bilmeniz gerekiyor.

Yıllık izin ücreti normal ücret ile aynı şekilde hesaplanır. En son çalıştığınız aydaki 30 günlük (tam aylık) ile hesaplarız.

Sigorta, gelir vergisi ve damga vergisi kesintilerine tabiidir.

 

Örnek vererek anlatmak gerekirse;

1.000,00-TL net ücret alıyorsunuz ve 25.03.2006 işe giriş tarihiniz. Çıkış tarihiniz ise 22.04.2012.

3 gün 1 ay 6 senedir çalışıyorsunuz. 6. senenizi doldurduğunuza göre 20 iş günü yıllık izniniz var.

(Yıllık izin sürenizi merak ediyorsanız öğrenmek için tıklayınız)

1.000,00-TL / 30 gün = 33,33-TL günlük ücretiniz.

33,33-TL x 20 izin günü = 666,67-TL yıllık izin ücretiniz.

 

Bir örnekte brütten nete verelim;

1.500,00-TL aylık brüt ücretiniz.

1.500,00-TL / 30 = 50-TL Günlük Brüt

50-TL x 20 izin günü = 1.000,00-TL brüt yıllık izin ücreti

1.000,00-TL x 0,15 = 150,00-TL SGK kesintisi

1.000,00-TL – 150,00-TL = 850,00-TL Gelir Vergisi Matrahı

850,00-TL x 0,15 = 127,50-TL Gelir Vergisi

1.000,00-TL x 0,0066 = 6,60-TL Damga Vergisi

1.000,00-TL – (150,00-TL + 127,50-TL + 6,60-TL) = 715,90-TL Net elinize geçecek izin parası.

http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/digg_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/reddit_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/stumbleupon_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/delicious_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/newsvine_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/technorati_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/google_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/myspace_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/facebook_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/yahoobuzz_32.png http://www.ozlukhaklari.com/wp-content/plugins/sociofluid/images/twitter_32.png

122 yorumlar

  1. yavuz diyor ki:

    5000 tl brüt maaş 12 ay boyunca alan bir elemanın gelir vergisi oranları nasıl olur örnekle daha detaylı anlatırmısınız.örnek verdiğiniz 3 aylık.

  2. Veli diyor ki:

    2000 tl net maaşlı 15.08.2011 tarihinde işe giren bir eleman 15.03.2013 tarihinde işveren tarafından işten çıkartılıyor ve şimdiye kadar kullandığı toplam izin süresi 6 gündür.Bu eleman çıkışı verildiğinde kaç gün üzerinden ve ne kadar yıllık izin ücreti alır?

    • Okan Koçak diyor ki:

      2. Seneyi doldurmadiginiz icin 14 gun hakkiniz var. 6 gün düşün 8 kalir. (2000/14)*8 den 1140 tl para alırsınız.

      • mehmet şamlıoğlu diyor ki:

        neden 2000/14*8 yaptınız ? 2000/30*8 olmayacakmıydı ? ikinci olarakta netten hesapladığımızda az çıkıyor brütten hesaplandığında çok çıkıyor.Bizim kullanmadığımız izin ücretlerini alırken netten veya brütten hesaplatma gibi seçeneğimiz var mı ? kanunen hangisi doğru ? saygı ve sevgilerimle.

        • Okan Koçak diyor ki:

          Yorumları okursanız benim hesaplama hatası yaptığımı görürsünüz. Bir okurumuz düzeltti sağolsun. Günde 1000 kişinin hesabını yapınca bazen kayış kopuyor. Sizin hesabınız doğru. Tebrikler.

          İkinci olarak Netten ve brütten yıllık izin hesaplaması yapabilirsiniz. İkisi de aynı kapıya çıkar. Hesaba konu olan brüt ücretin son aya ait bordrodan kontrol edilmesi şart.

          Ben şahsen her zaman brütten gitmeyi tavsiye ederim. Kanunda zaten net diye bişey yok. Sizin işveren ile konuştuğunuz tüm net rakamlar muhasebe tarafından brüte çevrilir. Net ücret diye bişey yoktur. İşçiye “vergi ve sigortalar düşülmemiş haliyle sana 2000 vereceğiz” derseniz işçi bunu anlamaz. “Acaba vergi ve sigorta ne tutacak?” der kalır. İşin kötüsü vergi ve sigorta yıl içinde değişir, adamın eline geçecek rakam da değişir. O neden ile işçiler işverenle konuşurken hep avucuna sayılacak rakam ile pazarlık eder. Adeta “vergi mergi anlamam ben, ay sonunda ne vereceksin?” der gibi pazarlık edilir. Biz bu ücrete net ücret diyoruz. Siz bir işverene “2000 net ile çalışırım kardeşim” dediğinizde işveren bunu otomatik olarak 3500 brüt olarak duyar. Bu 2000 ben alırım vergiye sigortaya da karışmam demektir.

          Biraz uzun olduysa affola

  3. nagehan diyor ki:

    merhaba benim maaşım asgari ücret üzerinden gözüküyor ama 950 lira maaş alıyorum işyerimiz ekonomik durumlardan dolayı işyerini fesih yaptı.bugün ihbar mektubumuz gelecekmiş benim kullanmadığım 20 günlük iznim duruyor.bu durumda ben asgari ücret üzerinden mi yıllık iznim ücretlendirilecek yoksa gayri resmi aldığım 950 liralık maaşdan mı?kıdem tazminatından başka haklarım var mı?teşekkür ederim:işe başlama 01.06.2005

    • Okan Koçak diyor ki:

      Gayrı resmi yapılan bir uygulama için nasıl bir cevap verebilirim ki? Şöyle söyleyeyim. Eğer asgari ücretten hesaplarsa ve siz itiraz mercilerine başvurmazsanız adam kanunen haklı zaten. Yok ben illa gerçek aldığım paradan tazminat ödensin istiyorum derseniz o halde işyerini baştan uyarın. Asgari ücret ile asıl ücretiniz arasında kalan farktan kaynaklanan kısmı elden versin. Lakin bunların hepsi gayrı resmi hareketlerdir. Teknik olarak bu konulara cevap vermeyi uygun bulmuyoruz çünkü sizin amacınız hukuki yola girmek değil sadece gerçek paranız üzerinden tazminat almak.

  4. H.Gür diyor ki:

    HATALI.
    2000/30=66.67
    66,67*8=533,33 tl izin ücreti ödenmeli!

    • Okan Koçak diyor ki:

      Haklısınız. Acele işe şeytan karışıyor. 14′e değil 30′a bölüp 8′le çarpılmalı.

      Teşekkürler.

  5. bahar diyor ki:

    18.08.2010 işe giriş tarihim 01.05.2013 te işyerinden kendi isteğim ile çıkacağım ( önceden haber verdim bu tarihte çıkacağımı ) alabilceğim yıllık izin ücretim ne kadar olur ?bilgiledirirseniz sevinirim.şimdiden teşekkür ederim

    • Okan Koçak diyor ki:

      18.08.2011 ->14 gün
      18.08.2012 ->14 gün

      toplam 28 günlük yıllık izniniz var. Kullandığınız kadarını düşüp kalanını tarafınıza ödenmelidir.

  6. umut diyor ki:

    merhaba benim işe giris tarıhım 16,03,2012 çıkıs tarıhmde askere gitme sebebim ile 22,07,2013 olucaktır ve ben senelık ızın senem dolmasına rağmen kullanmadım ben totalde sizce ne kadar tazminat alabilirim ? Net maasım 975 tl 235 (sodexho)

    • Okan Koçak diyor ki:

      askerlik evlilik ve emeklilik nedeniyle ayrılırsanız tazminat alırsınız. 1 yılı doldurursanız kullanmadıklarınızın da parasını alabilirsiniz.

  7. bahar diyor ki:

    teşekkür ederim :) kendim çıktığım için yıllık izin param dışında herhangi bir alacağım olmayacak mı ? bildiğim kadarıyla olmuyor ama bilmediğim birşey vardır belki :)

  8. ercan diyor ki:

    kendi isteğinizle çıktığınız için sadece yıllık izin ücretin varsa onu hak edersin başka birşey yoktur.

  9. MERVE diyor ki:

    21.05.2012 tarihinde işe girdim . Şartlar uymadığı için 05.06.2013 – 10.06.2013 tarihleri arasında işten ayrılacağım. Yıllık izin ücreti isteme hakkım var mı ? 1000 tl maaş alıyorum.

    • Okan Koçak diyor ki:

      Bir yılı dolduracağınıza göre istemeye hakkınız var. Ne kadar maaş aldığınızla ilgisi yok.

  10. Ozan diyor ki:

    Arkadaşlar 23.05.2012 tarihinde işe başladım 17.05.2013 tarihinde istifa ettim. İlişiğimi 22.05.2013 mesai bitiminde sonlandırırsam yıllık ücretli izin ödemesini hak etmiş olur muyum. Yoksa 1 günle mi kaçırmış olurum? Yardımcı olursanız minnettar olacağım.

  11. harun diyor ki:

    merhaba,

    yıllık izin hakkı 1 yılı doldurun camı kazanılıyor?
    1yıl 6 aylık bir çalışanın yıllık izin hakkı resmi olarak 14günmüdür?
    tşkler.

    • Okan Koçak diyor ki:

      evet. 2. yılı doldurmadan yeni bir izin hakedemezsiniz. her sene yeni bir hakediş alırsınız.

  12. Seva diyor ki:

    Merhaba Evlilik ile ilgili izin süresi kaç gün acaba?

    Bilgi vermenizi rica ederim.

  13. hasan diyor ki:

    05.08.2010 tarihinden beri çalışmakta olduğum firma, küçülmeye yönelik bir değişim sürecine girmesi sebebiyle görev yaptığım birimi kapattı ve beni kıdem-ihbar tazminatları ile diğer alacaklarımı ödeyeceğini beyan ederek 23.05.2013 tarihinde işten çıkardı. Bu durumda işten çıkartıldığım için yıllık izin ücreti ödemesi alabilir miyim? Bununla birlikte bana yapılması gereken ödemeler nelerdir? Tarafıma yapılacak olan ödeme ile ilgili bilgi işten çıkarıldıktan sonra kaç gün içerisinde verilmeli ve ödeme kaç gün içerisinde yapılmalıdır? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    • Okan Koçak diyor ki:

      Çıkardıktan 10 gün içinde ödemelerinizi yapar. Bu konuda o kadar da sert olmayın. Varsın 20 günde ödesin. Kıdem ve ihbar tazminatı alacaksınız. Varsa yıllık izin ödemelerinizi de alacaksınız. Eğer haksız yere çıkarıldığınızı düşünüyorsanız (örneğin sizi küçülmeye gidiyoruz diye işten çıkarıp aynı pozisyona başkasını işe aldılarsa) avukata başvurun ve işe iade davası açın. Asla çekinmeyin ve beklemeyin. Hakkınız neyse alırsınız.

  14. kadir diyor ki:

    benim net maaşım 2375.00 tl den 19.01.2012 ile 31.05.2013 tarihleri arasında çalıştım brüt maaşım 3.332.10 tl.hiç izin kullanmadım.parayı brütten mi nettenmi hesaplamam gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim

    • Okan Koçak diyor ki:

      aslında çok da önemli değil. netten hesaplarsanız aynı rakama ulaşırsınız.
      ( 2.375 / 30 ) x 14 yapın. Çıkanı alırsınız.

  15. memet diyor ki:

    kapıcılık işinde çalışıyorum 14 gün bu seneden 14 günde gecen seneden iznim var.izne cıkmasam üçretini alsam mümkün mü? ayıraca bazı siteler ücret hesaplamasını net bazıları brüt üzerinden yapıyor hangisi doğru? 978.60/30=32.68 *14=456.68 bu brüt. 831.81/30=27.27*14=388.17 bu da net hangisi doğru bu hesaplamaların? teşekkürler

    • Okan Koçak diyor ki:

      Brüt ile net arasında hiç bir fark yok Mehmet Bey. Netten hesap yapan bulduğu rakamı size öder, brütten hesap yapan vergi ve sgkyı ödeyip kalanı (yine net ile aynı rakam kalır) size öder.

      Yıllık izinler ile ilgili makalemizi okumanızı tavsiye ediyorum. Yıllık izinler devredilemez ve hakedildikleri sene içinde kullanılması gerekir. Elbette ülkemizde hiç birşey normal gitmediği gibi bu da normal gitmez. Okuyun lütfen, sorunuz olursa bekliyoruz

      http://www.ozlukhaklari.com/category/yillik-izin/

  16. murat odacı diyor ki:

    Yıllık Ücretli İzin Süresinde Ödenen Ücretin Hesabı Nasıl Yapılır?

    Yıllık ücretli izin süresinde ödenen ücretin hesabı nasıl yapılır?

    4857 sayılı İş Kanunu gereği, aynı işverene bağlı çalışma süresi en az 1 yıl olan işçi yıllık ücretli izin hakkı elde etmektedir. 1 yıldan 5 yıla kadar (5 yıl dahil) 14 günlük yıllık ücretli izin hakkı bulunmaktadır. Çalışanların izin sürelerine ilişkin ücretlerinin, izin öncesinde peşin olarak veya avans şeklinde kendilerine ödenmesi gerekmektedir. Bu ücretin hesabında çalışana ödenen ücret dikkate alınmaktadır. İzin süresine ilişkin ücretin hesabı sırasında, çalışana yapılan sosyal yardımlar, ek ödemeler, fazla çalışma ücretleri v.s. dikkate alınmamaktadır. İzin süresine rastlayan hafta tatili, genel bayram ve ulusal tatil günleri izin günü olarak kabul edilmemekte, böylesi günlerin ücretleri ayrıca ödenmektedir.
    yukarıdaki açıklamaya göre pazar günlerini hesaplamıyorsunuz. bu yanlış değil mi ?

    • Okan Koçak diyor ki:

      Yukarıda alıntı yaptığınız paragraf doğru. Bizim hangi makalemizde hata olduğunu belirtirseniz sevinirim. Bir yanlış anlaşılma var sanırım.

  17. mehmet diyor ki:

    benım calıstıgım ıs yerı süreklı kullanmamız gereken yıllık ıznın cok az bır kısmını verıyo gerı kalan günlerin ucretını alıyoruz pekı bu ucret neye gore belırlenıyor resmı tatıllerde fazla mesaı ucretı ödenmesı gerekmıyormu bız neden sadece normal günlük ücrete tabı tutuluyoruz cok acıl varsa böyle bırsey en azından bu yıl almamız gereken ucretı alalım %100 veye%50 fazla mesai ucretı

  18. gürkan diyor ki:

    merhabalar;
    aslında benim sorum biraz daha farklı.bir kamu kuruluşunda 7yıldır özel güvenlik görevlisi olarak çalışıyorum.izin döneminde yerimize personel gelmiyor yani 4 kişi yapmış olduğumuz işi 3 kişi fazla çalışarak izin yapıyoruz.bize mesai ücreti ödemelisiniz dediğimizde şartname böyle cevabı alıyoruz.ve malesef uzun yıllardır bu şekilde çalıştık benim ve iş arkadaşlarım şunu merak ediyoruz bizim yasal hakkımız varmıdır ve bunu nerede aramalıyız?
    teşekkürler şimdiden..

    • Okan Koçak diyor ki:

      Her türlü yasal hakkınız mevcut. Şartname gibi hikayelere kanmayın. En doğru kararı mahkemeler verecektir. Bir avukat ile görüşün, o size izahatini yapar ve gerekirse takibini de başlatır. Çalıştığınız saatler belli. Çalışan kişi sayısı da belli. Böldüğünüzde kime ne kadar vakit mesai düştüğü bulunabilir. Siz mahkemeye verdiğinizde kendisini savunacak olan onlar. Eğer çalıştığınız yerde herhangi bir parmak izi taraması vb. bir sistem yoksa hiç bir şeyi kanıtlama şansları yok. Sadece buranın Türkiye olduğunu unutmayın ve işten ayrılmadan hak aramaya başlarsanız can sıkıcı baskılara maruz kalabileceğinizi unutmayın. Lakin son sözüm, hakkınızı aramaya başladığınız anda hakkınızı alırsınız. Avukatla bir öngörüşme yapın. Maddi bir talepte bulunmazlar.

  19. mehmedali diyor ki:

    19/04/2006 girişliyim. askerlik sebebi ile tazminat hakkımı kullanacağım. ekim ayı içerisinde işten ayrılacağım.(tahmini 19/10/2013). 2100 tl brüt maaşım,350 tl yemek ücretim ve bu yıl hiç kullanmadığım iznim bulunuyor. toplamda ne kadar hak edeceğim. yardımcı olursanız sevinirim..

    • Okan Koçak diyor ki:

      Tüm hesaplamalarımız için makalelerimiz mevcut. Biz inceleyip kendinizin hesap etmenizi isterdik. Çünkü bu yazdığımız yazı sizin haricinizde kimsenin işine yaramayacak.
      Yine de yardımcı olmaya çalışalım.

      19.4.06 giriş ve 19.10.13 çıkış ise 2.732 gün çalışacaksınız demektir. toplam haklarınızın aylık brütü 2.450-TL olduğuna göre
      kıdeminiz (2.450/365)*2.732 = 18.338-TL brüt kıdem.
      ihbar tazminatınız olmayacak.
      20 günlük te yıllık izniniz var. Bu da (2.100/30)*20= 1.400-TL brüt ücret eder.

      Kabaca elinize 19.000-TL geçer.

  20. Aigul diyor ki:

    benim net maasim 2978 tl. 01/12/2010den calisiyorum,sirketten bugune kadarki izin parami istedim, ama sirket prinsiplerinden izin parasi verilmiyor, sadece acil durumdarda veriliyor delindi.Kanuni boyle bir sey var mi?Sadece cikis verildi zaman toplu odenecekmis.

    • Okan Koçak diyor ki:

      Prensibimiz gereği kanun maddesi vermeden konuşacağım. Yıllık izinler hak edildiği günden itibaren 1 sene içinde kullandırılmak zorundadır. 2 tarafın da onayı ile belirlenen tarihte kullanılır ve sonraki senelere devredilemeyeceği gibi paraya da çevrilemez. Siz yıllık izinlerinizi kullanmalıydınız. Lakin kullanmadınız. Bu doğal olarak bir parça kanuna da aykırı davranarak, 2 tarafında onayıyla sonraki senelere devrederek geliyor. Şirketler yıllık izinleri kullandıramadıklarında biriktirirler ve müsait bir vakitte topluca kullandırırlar. Yok kullandıramazlarsa da eve, çıkarken ödemek zorundalar. Önemli bir husus şu ki, siz istifa etseniz bile geçmiş yıllardaki yıllık izin haklarınız kaybolmaz parasını alırsınız. Şuanda benim şirketinize ve size tavsiyem maddi bir külfet olmaması ve sizin de motivasyonunuz açısından yıllık izinlerinizi büyük öbekler halinde kullanmanız ve tükenmese bile makul bir sayıya düşürmeniz. Bence şirket paranızı vermiyorsa yıllık izinlerinizi kullanın. İlla ki kullandırmazsa çıkarken ödemek zorunda ve sizin şuanda ödeyin bu parayı deme hakkınız yok. Lakin yıllık izin kullandırmıyorsunuz ve birikti şeklinde tepki göstermeye hakkınız var. Size uygun olan yolu izleyin ve beklenmedik bir gelişme olursa yazın bize, birlikte çözeriz.

  21. kesici diyor ki:

    bir şirkette 22 ay 10 gündür çalışmaktayım gecen yıl iznimi kullandım bu yıl tam dolmadan işi bırakırsam izin hakkım dolmuş oluyomu şimdiden tşklr

  22. Behçet Yayıkçı diyor ki:

    İzin ücretinden SSK kesintileri kesilir mi?

  23. Fulya altın diyor ki:

    Yıllık izin ücreti maaş dışında alınan ekstra bir ücret midir (yani maaş + yıllık izin)? Yoksa izinli olunan ay tam maaş değil de sadece yıllık izin ücreti mi alınır?

    • Okan Koçak diyor ki:

      Hayır, çalışmışsınız gibi sayılan günlerdir. Joker hakkı gibi düşünün. Gelmesen de gelmişsin gibi sayılıyor. Hem ücret hem izin parası alamazsınız.

  24. Harun diyor ki:

    4.10.2012- 24.10 2012 arası işyerinde yangın nedeniyle iş durdu.
    işyerinde çalışma 6 gün- 42 saat üzerinden. net ücret 10tl, brüt ücret 15 tl.

    işçi 5.9.2011 de işe başlıyor, 3.12.2011- 5.12.2011 arası kızının evlenmesi nedeniyle izne ayrılıyor. 10.1.2012- 28.3 2012 arası raporlu. 5.6.2012- 10.6.2012 arası eğitime katıldı. 10.10.2012 de zorlayıcı nedenle derhal fesih uyguladı.
    -derhal fesih yasal mı?
    -kıdem tazminatı alabilir mi?
    -yıllık izne ayrılma tam tarihi nedir?
    -yıllık izin ücreti kaç tl’dir?

    • Okan Koçak diyor ki:

      Hikayenin detaylarını bilmesek de yardımcı olmaya çalışalım;

      1- 05.09.11 işe başı yapıyor.
      2- 03.12.11 kızı evleniyor. Bu izin kanunda yeri olan bir izin değil. Buraya kadar 89 gün çalıştı.
      3- 05.12.11 işe dönüyor. 2 gün kıdeme dahil değil.
      4- 10.01.12 raporu başlıyor. rapora kadar 36 gün daha çalıştı.
      5- 21.02.12 tarihi itibariyle kıdeme esas 6 haftalık süre doldu. 42 gün daha kıdeme dahildir.
      6- 28.03.12 raporu bitti, işe döndü. 6 haftalık sürenin bitişinden bu güne 36 gün kıdemde dahil değil.
      7- 05.06.12 eğitimi başladı. raporun bitiminden bugüne 69 gün daha kıdeme eklenir.
      8- 10.06.12 eğitim bitti. bu eğitim işi ile uzaktan yakında alakalı ile kıdemden sayılır. Ayrıca siz gönderdiyseniz bu eğitimler mesai saatinde olmak zorunda. her türlü ücretini yada eğitimler mesai saati dışındaysa mesaisini alır. kıdeme de dahildir. 5 günü de ekledik.
      9- 04.10.12 işyerinde yangın çıktı. yangına kadar da 116 gün çalıştı.
      10- 10.10.12 çıkarıldı. işverenin tüm önlemleri aldığını ve buna rağmen mücbir sebep ile işin durduğunu varsayarsak, 6 gün süre kıdeme dahil olmaz.

      Toplam 357 gün kıdeme esastır. Kıdem tazminatını hakedemiyor. Lakin mahkeme yoluna giderse sonuç farklı çıkabilir. Rakam kritik.

      İkinci olarak adamı neden derhal fesih ile çıkardınız? Yangını kasten o mu çıkarmış?

      Üçüncüsü, 357gün çalıştığı için yıllık izin de haketmiyor.

  25. Murat diyor ki:

    Sayın Yetkili,

    Yıllık izine çıkan bir işçinin maaşından izinde olduğu süreler için, yani 14 günlük yol ve yemek parası kesilmesi mevzuata uygun mudur..

    Teşekkürler

    • Okan Koçak diyor ki:

      Evet uygundur. Çalışmadığınız günlerin yemek ve yol yardımları yapılmayabilir. Siz de karşı atak olarak kullandığınız yıllık iznin parasını izinden önce isteyebilir ve şehir dışına tatile gidiyorsanız öncesinde ücretsiz izin bile talep edebilirsiniz.

      • Onur diyor ki:

        Okan Bey merhaba,

        Hangi yasaya göre çalışmadığımız günlerin yol ve yemek yardımları yapılmıyor? Resmi tatillerde, mazeret izinlerinde ve yıllık izinlerde iş kanununa göre herhangi bir maaş kesintisi yapılması yasak. Neden yol ve yemekte böyle bir durum mevcut?

        Teşekkürler.

        • Okan Koçak diyor ki:

          Çalışmadığınız günlerin yol ve yemeklerinin ödeneceği yada ödenmeyeceği hususunda bir kanun yok. Mesai ve yıllık izin gibi kavramlara kanunda yer verilmiş olsa da prim, ikramiye, yol yardımı ve yemek yardımı konusu işverenin inisiyatifindedir.

          Bu tip haklar işe girerken işveren tarafından belirlenir ve işçiye sunulur. İşçi tamam derse geçerlilik kazanır. Eğer işveren bu hakları bir yönetmelikle yazılı hale getirdiyse ve işçi okuyup, onay verip karşılıklı imza altına aldılarsa yürürlüğe girer.

          Eğer yönetmelikte çalışılmayan günler yol ve yemek ödenmez diyorsa, karşılıklı anlaşılıp imza edildiyse kimse buna itiraz edemez. Kısaca karşılıklı olarak belirlenir.

          Diğer taraftan ücret ve yan haklar işe başlarken işçiye işveren tarafından sunulur dedik ve işçi bu şartlarla işe başlar. Daha sonra yol, yemek vb. imkanlar işverence sebepsiz yere kesilirse işçi haklı sebeplerle sözleşmeyi feshedebilir. Tıpkı 1.000-TL ücretle işe başlayan işçinin 750-TL’ye çalıştırılamayacağı gibi. Geçerli bir sebep yoksa yapamazsınız.

  26. elif diyor ki:

    merhaba bordroda 1.050,00tl bürüt maaşım net olarak bankaya yatan ücret 824,00 tl (tabi 824,00 tlnin üzerine elden 1.050,00 tlye tamamlıyorlar). işe giriş tarihim 05.06.2011 işten çıkış tarihim 21.06.2013 2013 yılı için 15 gün kullanmadığım yıllık iznim var.fakat bankaya 824,00 tl yatırıp başka alacağın yok dediler tam olarak nekadar daha alacağım vardır. benim hesabıma göre alacağımın olması gerekiyor. bilgi verirseniz çok sevinirim.

    • Okan Koçak diyor ki:

      Sanırım adınız Elif. Öncelikle Elif Hanım, brüt ile neti siz çok ama çok yanlış anlamışsınız. Net bankaya yatan, aradaki size açıktan (elden verilen de) brüt maaş değildir. Net ile brütün ne olduğunu anlamak için makalelerimize göz atmanızı rica edeceğim.

      İlk olarak sizin sorununuza benzer sorunları sık yaşıyoruz fakat yardım etmek konusunda kararsızız. Çünkü siz resmi olmayan bir şekilde maaş alıyorsunuz? Biz kanunsuz olan bişeyin nasıl yardımı yapalım?

      Ben yine de yazarken bir hata olduğunu varsayarak yardımcı olmaya çalışacağım. 1.050 tl brüt alıyorsanız netiniz 824-TL olabilir. Açıktan para aldığınızı görmezden gelmek durumundayım. Size ücretinizi ödedilerse ücret tamam. Konu kapanmıştır. Siz açıktan aldığınız para için mahkeme yoluna başvurmalısınız ki bu sizin için astarı yüzünden pahalıya geleceği anlamına geliyor. Yıllık izin konusunda ise evet, verilmediyse verilmek zorunda. Size 14 günlük ücretiniz kadar daha ödeme yapılması gerekiyor. Hatta başladığınız günden itibaren toplam 28 gününüz var. Kullandıklarınızı 28 den düşün. Kalanı kadar ödemeyi lütfen talep edin.

  27. deniz diyor ki:

    22.11.2007 tarihinde başlamış olduğum işten 01.06.2013 tarihinde işten çıkarıldım. ihbar kıdem tazminatımı aldım. Ancak bu sene için izin hakkımın dolmadığını söyleyerek 21 günlük izin param verilmedi. Bu konuda bilgilendirmenizi rica ederim.

    • Okan Koçak diyor ki:

      Doğrudur. 22.11.2013 gelmeden yıllık izin hakedemezsiniz. Önceki hakedişlerinizi kullandıysanız ve 2013 yılı için bir hakedişiniz zaten olmadığından size bir ödeme yapılmayacaktır.

  28. NAZAN diyor ki:

    Merhaba;
    Yıllık izin hakkı ödemesinde net maaş işlemine AGİ dahilmidir.
    Teşekkürler

    • Okan Koçak diyor ki:

      Yıllık izin de bir gelir unsurudur ve yıllık izin ödemesi yaptığınız çalışan gelir vergisi ödüyorsa ve alacağı AGİ tutarı doğuyorsa ödersiniz. Yok ben onu değil, hesapmaya baz alacağım aylık net ücret içine dahil edecek miyim diyorsanız hayır. 2000 net ile çalışıyorsa 2000 den hesaplayacaksınız. 2.080 yapmayacaksınız. Zaten ben yıllık izin ödemelerini brütten yapmanızı tavsiye ederim. Brütte agi olmaz.

  29. ece diyor ki:

    işçimiz 13/03/2012 tarihinde işe girmiş 12/07/2013 tarihinde işten çıkmış maaşı agisiz net ücret 799,61 agili net ücreti 873,01 bu kişinin yıllık izin ücreti işten ayrılmış olduğu için brüttenmi yoksa netten mi hesaplanmalı ve yıllık izin ücreti bordroya yansıtılmalımı yoksa sadece bankadan geçmesi yeterli olurmu şimdiden teşekkürler

    • Okan Koçak diyor ki:

      Bunun ücretin agisi ile neti ile brütü ile ilgisi yok. Kendisine çalışırken rutin olarak ödenen tüm ücret ve yan hakların (yemek, servis, özel sağlık sigortası vb.) brüt tutarlarını bulun. Günlüklerini hesaplayın ve hepsini toplayın. Hakkı olan yıllık izin ile çarpın. Elbette brüt yıllık izin tutarını bulmuş olacaksınız. Bunu diğer tüm ödemeler gibi bordroya yansıtacaksınız. İşçinizin işçi olduğu için ödediğiniz tüm hak ve yardımları bordroda görünmek zorundadır.

  30. zafer diyor ki:

    Merhaba, yurt dışında bir Türk firmasında çalışmaktayım.
    yurt dışındaki firmlar ve şuan çalıştığım firma dahil olmak üzere izinler 6 ayda bir 14+2(yol)verilmektedir. İş bitiminden dolayı Türkiye ye gönderilmem durumunda yaklaşık 1 yıl 5 ay çalışmış olacağım.
    - Bu 5 aylık sürenin izin parası verilmez mi? Daha önce çalıştığım bir firma ödeme yapmıştı.
    ikinci olarak, 6 ayda bir izin uygulanan bir firma da 1 yıl 5 ay sonunda işten cıkarılacagınız ihbar eilirse bu durumda ihbar süresi 4 hafta olmuş oluyor
    Soru-1 1 yıl 5 ay ve 4 hafta ihbarı toplayınca 1 yıl 6 ay olmuş oluyor bu durumda izin hakkı elde etmiş olurmuyum?
    Soru-2 toplamda ihbarda olsa 1.5 yıl çalışılmış oluyor ve bu durumda 6 haftalık ihbar durumu geçerli olurmuö eğer olursa 2 hafta daha çalışılmalı mıdır?

    • Okan Koçak diyor ki:

      Zafer Bey merhabalar.

      Açıkçası yurtdışında çalıştığınızda o ülkenin mevzuatı uygulanır. Şuanda bilgim olmayan bir konuda konuşmak bizce hata olur. Fakat bizim 1 senede aldığımız izni sizin 6 ayda almanız süpermiş :)

  31. korhan diyor ki:

    merhaba, 25.04.2003 tarihinde bir firmaya başladım ve 15.08.2013 tarihi ile işime son verileceği söylendi,ve bu dönemde her sene sadece 1hafta izin hakkı bize verilmiştir,kıdem+izin+ihbar ücretim ne olacaktır acaba?

    teşekkürler

    • Okan Koçak diyor ki:

      Korhan Bey merhabalar. Öncelikle haklarınızı bilmeniz ve hesaplamaları öğrenmeniz için makalelerimiz var. Lütfen kendi haklarınızı hesaplamayı öğrenin. Zor değil. İkincisi 170 gün toplam yıllık izin hak etmişliğiniz var. Ne kadarını kullanmadıysanız o kadarının parasını alırsınız.

      Size bugünden 15.08.2013′de çıkacağınızı söylediklerine göre zaten tahminimce ihbar tazminatı hakkınız olmayacak.

      Ne maaşınızı yazmışsınız ne diğer haklarınızı. Kıdem tazminatınızın ne kadar olduğu konusunda herhangi bir hesap yapmaya kalksak bile yapamayız. Hiç bir bilgi paylaşmamışsınız.

  32. Murat diyor ki:

    Merhaba Okan bey
    Ben 01/05/2006 tarihinden itibaren bir şirkette çalışmaktayım bu güne kadar toplamda 3 hafta izin kullandım izin konusunda şirketle sorun yaşıyorum kullandırmak istemiyorlar ayrıca net maaşım 2300 tl ama asgari ücretten gösteriyorlar işten ayrılmayı düşünüyorum hakkımı almak için hangi yolları izlemeliyim birde ne kadar alabilirim yorumlarda kanunsuz işlemde pek yorum yapmak istemediğinizi okudum ama buna çok ihtiyacım var yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim saygılarımla

    • Okan Koçak diyor ki:

      Murat Bey öncelikle teşekkürler.

      Siz zaten 2006 yılından beri asgari ücretten çalıştırılmayı kabul ettiğiniz için bu suçun ortağısınız. Bunu “bilmiyordum” demeniz zor. Yine de hakkınızı ararken ayak bağı olsa da hakkınızı alamayacağınız anlamına gelmez. Öncelikle;

      01.05.2007 -> 14. 01.05.2008 -> 14. 01.05.2009 -> 14. 01.05.2009 -> 14. 01.05.2010 -> 14. 01.05.2011 -> 20. 01.05.2012 -> 20. 01.05.2013 -> 20.

      gün olmak üzere toplam 130 günlük yıllık izniniz var. Bunun ne kadarını kullandınız bilmiyorum ama bu sizin hakkınız ve isteyin alın. istifa etseniz de kovulsanız da bunu isteyin ve alın. Elbette gerçek maaşınız üzerinden alın. ikincisi asgari ücretten görünüyor olsanız da tazminatınızı gerçek ücretinizden isteyin.

      Vermezlerse…

      Öncelikle isteyin. “Sözlü olarak”. Kimseyle tartışmaya, “sizi mahkemeye vereceğim” gibi söylemlere, para dilenmeye gerek yok. Siz emekçisiniz.

      Paranızı almadan almış gibi hiç bir şeyi de imzalamayın. Gerekirse Kars’tan kalkın gelin, parayı alınca imzalayın. İmzalanmış olsa bile her şey bitmez ama önemli.

      Yok, laf anlatamadıysanız, NOTER’den ihtar çekin. Bu ihtar için 6 iş günü süreniz var. Bu da zorunlu değil ama önemli. Bu işi resmiyete dökeceğinizin en bariz kanıtıdır. Kimseyle muhattap olmaya gerek yok. Bu aşamada bir avukattan destek almanız gerekiyor. Öyle atla deve bir olay değil. İyi bir avukat nerede ne demesi gerektiğini zaten ezbere bilir. “İhtar için avukat ile uğraşamam” demeyin. Zaten noter ihtarını kaale almayan işverenden mahkeme haricinde paranızı alamazsınız. Bir avukatınız mecburen olacak. İşte avukat aşaması bu aşama. “Ben iyi bir avukat tanımıyorum” derseniz bana ayrıca dönün. Onun için de yardımcı oluruz.

      Avukatınız sizden aldığı bilgiler ile noterden ihtarname çekecek. Bu ihtarnameye işvereniniz cevap yazacak. O cevaba istinaden düğüm çözülür. Yok çözülmezse mahkeme 3-5 aya düğümü koparır atar. Üşenmeyin. Varsa hakkınız alın. Yoksa hakkınız açgözlü davranmayın. Bazı işverenler evrakları tam ve düzgün olarak tutmaz. Bu nedenle işçiler işvereni mahkemeye verdiklerinde bir emekçiye yakışmayan bir yağma hevesi ile dolarlar. Fazla mesailer, yıllık izinler, tazminatlar aldıkları almadıkları herşeyi isterler. Bizler emeğimizin karşılığını istiyoruz. Para değil.

      Varsa yardımcı olabileceğimiz bir konu, aklınıza takılan soru işareti yazmaya devam edin lütfen.

  33. Mehmet diyor ki:

    Benim is sozlesmemi belirli sureli olarak imzalamistim ve kapsami 24.04.2012-23.10.2012 tarihleri arasindaydi ama benise basladigim tarihten bugune kadar ayni yerde ve ayn kosullarda calismaktayim.Sozlesmeyi ilk imzaladigimda her alti ayda bir sozlesmenin yenilenecegi belirtilmisti ama yenileme yapilmadi. Bu durumda benim sozlesmem belirsiz sureli is sozlesmesine otomatik olarak donusmus olur mu? ve Ihbar tazminatindan yararlanabilir miyim?

    • Okan Koçak diyor ki:

      Soruyu soruşunuzdan anladığımız kadarıyla zaten az çok bilgi sahibisiniz. Lakin ihbar tazminatı ile ilgili bir soruyu neden yıllık izin ile ilgili makalede sorduğunuzu çözemedik.

      İhbar tazminatı elde edebilmek için en az 6 ay çalışmanız gerekiyor lakin sizin ki belirli süreli sözleşme olduğu için böyle bir hakkınız yok. Fakat sizi 23.10.2012 tarihinde işten çıkarmadılarsa sözleşmeniz otomatik olarak belirsiz süreli iş sözleşmesine dönüşmüş bulunmaktadır. Hatta 24.04.13 tarihini bile doldurduğunuza göre şuanda kıdem tazminatı hakkına bile sahipsiniz.

      Son olarak eğer 23.10.12 tarihinde size gelip “Mehmet Bey sözleşmeniz bitti. Biz bir 6 aylık sözleşme daha yapmak istiyoruz” diyemezlerdi.
      Belirli süreli sözleşmeler bir kere yapılır. Bazı kaynaklarda 2 kere yapılabileceği geçmektedir. Ayrıca belirli süreli sözleşmeler 1 seneyi geçemezler.
      Sizin sözleşmeniz belirli süreli olarak yeniden yapılmış olsaydı bile siz aslen belirsiz süreli sözleşmenin haklarına sahip olurdunuz.

      Toparlamak gerekirse, şuanda ihbar önellerine de kıdem tazminatı haklarına da sahipsiniz ve taraflar olarak bundan sorumlusunuz.

  34. RECEP GÜLER diyor ki:

    Okan Bey ; Öncelikle herkeze ayrı ayrı ilgi gösterdiğiniz için sizi tebrik ederim. Bunun için birçok hayır duası aldığınız kesin :)

    Soruma gelince :
    Firmamda 07/2007 den beri çalışmaya devam ediyorum. Senelik izin olarak sadece 1 defa 6 gün peş peşe izin kullandım. Fakat zaman zaman 1-2 günlük idari ücretli izinler aldım. Netice olarak ben hakkım geçmesin diye bu su ara ara aldığım izin sürelerini aldığım izin sürelerinden düşerek. Toplam izin hakkımı 55 gün ( 440 saat ) olarak hesap ediyorum.
    şuanda maaşım 1815,00-tl + 85,00 tl ( asgari geçim ) = 1900,00-Tl
    Bunu ücret olarak firma sahibimden talep ettiğimde :
    55 gün x 1900/30 = şeklinde mi isteyeceğim yoksa ,
    55 güne ilave edeceğim pazar günleri var mı? Çünkü ben 55 gün izni kullandığımda pazar günleri izinden sayılmayacağı için 60 günü aşkın izin yapmış olacağım ve 2 aylık maaş almış olacağım. bu konuyu aydınlatmanızı rica ediyorum.

    • Okan Koçak diyor ki:

      Desteğiniz için teşekkürler Recep Bey.

      Öncelikle işe ilk girdiğiniz günden itibaren bakacak olursak;

      07.08 (14 gün) + 07.09 (14 gün) + 07.10 (14 gün) + 07.11 (14 gün) + 07.12 (14 gün) + 07.13 (20 gün) olmak üzere toplam 76 gün yıllık izin hak edişiniz var.

      Yıllık izinlerde zaman aşımı 5 yıldır. Yani bugün itibariyle (26.08.13) 5 yıl geriye giderseniz 26.08.08 tarihinden önceki izinleri kaybettiniz.
      Kullandığınız o 1 haftalık izin (artık kaç iş gününe denk geliyorsa, genelde 6′dır) büyük ihtimalle bu zaman aşımına uğrayan 14 günden kullanılmıştır.
      Yani zaman aşımına uğrayan kabaca 8 gün diyebiliriz. Bunlar detaylar. Boğulmayalım.

      14 gününüz zaman aşımına uğradı ve kullanıldı dersek, 62 günlük yıllık izniniz kaldı diyebiliriz. O kullandığınız ücretli idari izinleri yıllık izinden sayma konusu siz ile işveren arasındaki bir konu. Onları da tespit edip düşersiniz. Ben bulduğum 62 günlük izinden hesaba devam ediyorum.

      Öncelikle AGİ tutarını ücrete dahil edemezsiniz. O devletin size bir yardımı. Ücret değil. 1.815-TL’nin net ücret olduğunu varsayarak devam ediyorum;

      (1.815-TL/30 gün) x 62 gün = 3.751-TL alacağınız var demektir.

      Herhangi bir şekilde işvereninizle ters düşerseniz ve mahkemelik olursanız işveren 5 yıllık izinlerinizin hangilerini kullandığınızı hangilerini kullanmadığınızı ispat etmekle yükümlüdür. Kullanmadıklarınızı “faizi ile birlikte” tarafınıza öder.

      Yıllık izin sürelerinin kullanımı ile ilgili de şunu belirtmeliyim. İzin günleri iş günlerine denk gelmek zorunda. Pazar günü yıllık izin kullanamazsınız. Resmi ve dini tatillerde yıllık izin kullanamazsınız. Yani 10 gün yıllık izin kullanırsanız içine en az 1 pazar günü alacağı için tatiliniz 11 gün sürer. 11 gün tatil yaparsınız ama yıllık izniniz 10 gün düşer.

  35. HASAN ERUZUN diyor ki:

    mrhb ben eczanede çalışıyorum…şuan aldığım maaş…1250 tl 100 tl,de çocuk parası alıyorum.1350 tl…12 yıl oldu burda çalışıyorum.2013 yılı iznimide kullanmadım.bu yıl alacağım izin parası nekadar acaba.öğrenmek istiyorum…. tşk edrm…

    • Okan Koçak diyor ki:

      tam olarak işe başlama tarihiniz nedir söyleseydiniz çok daha net cevap alabilirdiniz. Ayrıca bu 12 boyunca hiç izin kullanmadınız mı? “2013 yılı iznimi de kullanmadım” demişsiniz. 2013 yılı dahil hiç izin kullanmadığınızı anlıyoruz. Doğru mudur?

  36. alpaslan diyor ki:

    merhaba ben 10 seneye yakın özel sektörde calışıyorum işi bırakmak istiyorum ama kendim istifa edersem tazminat alamam size şunu sormak istiyorum özellikle konyadaki işlerde 10 sene geçse bile yıllık izin 1 hafta kullandırırlar bende 10 senedir 1 hafta kullanıyorum ayrıca işyerinde önce imalat yoktu şimdi o işle ağır şartlarda çalışıyorum ilerde işi aniden bırakırsam bunları söylersem tazminat alabilirmiyim yada davayı kazanabilirmiyim.

    • Okan Koçak diyor ki:

      Değil Konya’da Mars’ta da çalışsanız yıllık izin süreleriniz bellidir ve bu sizin hakkınızdır. “İş Davalarında Zamanaşımı ve İspat Yükümlülüğü” isimli tabloyu incelerseniz siz de göreceksiniz ki zamanaşımı 5 yıldır. Yani 5 yıllık geriye dönük yıllık izinleriniz kanunen koruma altında ve ispat yükümlülüğü işverene ait.

      Gider dava edersiniz. Yıllık izin formlarınızı getirir mahkemeye sunarlar. Eğer izinlerinizi tam kullandıysanız ve yıllık izin formlarınızı size imzalatıp dosyanıza koydularsa ne ala. Yok siz 1 hafta kullandıysanız ve kalan izinleriniz için de hiç bir belge/yıllık izin defteri tutulmadıysa yıllık izin ücretinizi alırsınız.

      Gelelim diğer konuya. Her personel işe başlarken iş tanımı imzalatılır. Bazen bu tanım iş sözleşmesine de dahil edilebilir. Orada sizin işçi olarak yapacağınız işler ve sorumluluklarınız kısaca sizden beklenenler listelenir. İşe alınma sebebiniz bu kısa listedir. İşveren bu listeyi aşırı esnetemez. Yani bir adamı ne için işe alırsanız o işi yapar. Eğer işi değiştirirseniz sözleşme de yenilenmek zorundadır. Belki ücret değişir, belki çalışma şartları süreleri değişir vb. Elbette yatay olarak benzer işlerde çalıştırılabilirsiniz fakat işveren alakasız işlere zorlayamaz.

      Bence bir avukat ile görüşün. Haklı sebeplerle sözleşmeyi feshedebileceğiniz konusunda size net bilgi verecektir. Güvenilir avukat tanımıyorsanız yardımcı olabiliriz.

  37. segican tekin diyor ki:

    10.10.2006 yilinda işe giriş yaptim fakat 02.12.2013 tarihinde beni ücretsiz izine ayirdilar bu gün ayın 19 u ve ben yasal olarak ne gibi haklarımı alabilirim orduda bir findik fabrikasında asgari ücretle çalışıyorum yada çalıyordumda denebilir bilgilendirirseniz beni çpk memnun edersiniz şimdiden teşekkürler

    • Okan Koçak diyor ki:

      İşveren işçiyi zorla ücretsiz izne çıkaramaz. İşçi işverenden izin almadan, işveren de işçinin onayını almadan ücretsiz izne çıkamaz.
      İşveren işçiyi ücretsiz izne çıkaracaksa bunu yazılı olarak işçiye onaylatmalıdır. Bunun için işverenin 6 iş günü süresi var.
      Karşılıklı olarak anlaştıkları taktirde en az çalışması gereken süre diye bir kavram yok. İşçi ne kadardır çalışıyor olursa olsun karşılıklı anlaşma ile ücretsiz izne çıkılabilir. İznin bir sınırı da yok. Anlaşıldıktan sonra süre karşılıklı olarak belirlenir.
      İşçi ücretsiz izindeyken ücret alamaz, sigortası yatmaz.
      İşveren işçiyi zorla ücretsiz izne çıkarırsa “iş sözleşmesinin işçi tarafından tek taraflı olarak haklı sebeplerle feshi” hakkı doğar. Yani işçi haklı sebeplerle işten ayrılabilir ve tazminatlarını da alır.
      İşe iade davası açma hakkı bile mevcuttur.
      Ücretsiz izindeyken işverenden yazılı onay almaksızın başka işveren için çalışılırsa işveren sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir.

  38. Halil diyor ki:

    Mesai ücretlerinin ve izin ücretlerinin emekli maaşına bir artışı olurmu? Olursa: Benim emekliliğime 2 yıl var. Alamadığım izin ve mesai ücretlerini emekli olunca mahkeme kanalıyla almayı düşünüyor ve umuyorum. Mahkeme sonuçlanıncaya kadar kısmet olursa ben çoktan emekli olmuş olacağım. Bu durumda alacağım mesai ve yıllık izin ücretleri emekli maaşıma faydası olurmu? Bizim yapmamız gereken bir şey varmı? Yardımcı olursanız memnun olurum.

    • Okan Koçak diyor ki:

      İzin ücretlerinizi size topluca öderler ve bu sadece o ayki SGK’nızı etkileyeceği için emekliliğinizi etkilemez. Mesaiye gelince, eğer talep ederseniz ve öderlerse bu da ödendiği aya etki edecektir. Mesainin emekliliğinize etki edebilmesi için, geriye dönük tüm ayların SGK’larında düzeltme verilmesi ve mesailerin eklenmesi lazım. Kısacası her ayın mesaisi ilgili aya eklenmeli, toplanıp bir aya yatırılmasının SGK açısından bir anlamı yok. Gerekli düzeltmeleri vermeyeceklerinden konunun mahkeme yoluyla çözüleceğini düşünüyorum. Mesaiye kaldığınızı ve ne kadar mesai talep ettiğinizi kanıtlamak sizin sorumluluğunuzdadır.

  39. Halil diyor ki:

    Özel güvenlik olarak çalışıyorum. 30 gün olarak sgk’ya bildiriliyorum. Emekliliğime kısa süre kaldı. 1,5 sene.
    Sorum şu: Daha fazla emekli maaşı albilmek için yapılacak bir şey varmı?(Çalıştığım işi bırakmadan)

    • Okan Koçak diyor ki:

      Son 1,5 sene… Aşırı bir değişiklik yapamazsınız. Sizin yapabileceğiniz şey SGK’ya ödenecek primi arttırmaktır. Ya bir işte daha çalışıp oradan da sigorta primi ödeteceksiniz ya da çalıştığınız yer daha fazla prim ödeyecek ki bu da zam demektir.

  40. serdar diyor ki:

    1970 de bi kamu kuruluşunda işe başladım 2009 yılında emekli oldum bu süre zarfında çok az izin kullandım dilekçe yazıp istedigimde 1yıllık veririz dediler bende mahkemeye verdim.dilekçeme verdikleri cevapda,bu süre zarfında 43 gün izin kullandıgımı beyan etmişler.ben 13500 günle emekli oldum en son bürüt ücretimde,
    4200.00tl sizden ricam tahminen ne kadarizin parası alırım. saygılarımla:

    • Okan Koçak diyor ki:

      Sizin de affınıza sığınarak belirtmek isteriz ki sitemiz size bu tip hesaplamaları öğretmek için var. Hesaplamaları yapmak için değil. İlgili makaleyi okursanız hesaplamanızı kendiniz yapabilirsiniz. Yine de yardımcı olmaya çalışalım;

      Herşeyden önce mahkemeye ne dediklerinin önemi yok. Sizin İzinlerinizi kullanıp kullanmadığınızı kanıtlar nitelikte evrak sunmaları gerekir. İmzalamışsanız imzalamışsınızdır, imzalamamışsanız imzalamamışsınızdır. Beyanlarını neye dayandırdıkları önemli.

      Kabaca bir hesap yapmak için ise kaç gün izniniz olduğunu bilmeliyim. Çok az kullandım derken neyi kastettiğinizi tahmin edemediğimden tahmini bir rakam veremiyorum.

  41. Halil diyor ki:

    Sorulama cevap vermişsiniz. Çok teşekkür ederim.
    Şunu net olarak anlayamadım. Çalıştığım yer beni 30 gün sgk ya gösteriyor iken, ben bir başka yerde daha çalışıyor olarak gösterilerek, adıma prim yatırılsa, daha fazla emekli maaşı almam mümkün olurmu? (Ali Tezel’in bir yazısında belirttiği gibi kot7-Puantajlı çalışma. Günlük 200 tl yevmiye ile çalıma gibi) İyi çalışmalar diler teşekkür ederim.

    • Okan Koçak diyor ki:

      SGK primlerinin aylık bir tavanı vardır. Buna SGK Matrahı Tavanı deriz. Bu rakam 2014 için 6.961,50-TL’dir. Bu rakamı aşmamak kaydıyla yatırılan primi SGK kabul eder. Bu rakama kaç işverenden gelen primle ulaştığınızın bir önemi yok. Atıyorum siz işyerinizden 3.000 brüt ücret alıyorsanız ikinci işveren 3.961,50-TL prim yatırabilir. Tek işverenden 6.961,50-TL de bürt ücret alabilirsiniz. 6 işverenden 1.000′er TL’de. Bunun işin bir sınır yok. Sözün kısası daha fazla işveren, daha fazla prim. SGK açısından 1 yada 10 işveren farketmez. O aldığı paraya bakar ve emekliliğinizi de ona göre hesaplar.

  42. Serhat diyor ki:

    Okan Bey,
    Yıllık izin ücreti hesabıyla ilgili bir şeyi teyit edebilrmisiniz.
    Brut ucret denilen rakama, 3 ayda bir sabit alinan ikramiye dahil edilebilir mi?
    (3 ayda bir cift brut alindigi durumda).
    Yardiminizi rica ederim.
    Saygilarimla,

  43. Halil diyor ki:

    Zaman ayırıp sorularımı cevapladığınız için çok teşekkür eder işlerinizde kolaylıklar dilerim.
    Bir sorum daha olacak. Cevaplarsanız çok memnun olurum. Benim için gerçekten çok önemli.
    Ali Tezel bir yazısında puantajlı çalışmaktan ve emekli maaşının her ay 5 Tl artacağından bahsediyor.
    Ben 30 gün asgari ücretli olarak çalışmanın yanında başka bir işyerinde 1-2 gün çalışıyor göstertsem benim maaşımda her ay 5 Tl artarmı?
    CEVAPLARSANIZ ÇOK MEMNUN OLURUM!!!!! Teşekkür ederim.

    • Okan Koçak diyor ki:

      Tekrar ediyorum Halil Bey, bunun başka bir yerde çalışıp çalışmamakla ilgisi yok. SGK’nın bir tavanı var. İster 1 yerden ister 10 yerden çalışıp prim ödeyin farketmez. Bu tavana kadar prim ödene bilir ve ne kadar yüksek öderseniz o kadar yüksek emekli maaşı alırsınız. Bunun işveren sayısı ile değil devlete ödediğiniz prim tutarı ile ilgisi var. 1 yerde çalışıp 5.000 ödemek ile 5 yerde çalışıp 5.000-TL ödemek arasında fark yok.

  44. Halil diyor ki:

    Çok teşekkür ederim. Bu cevabınızı bekliyordum.
    Aynı soruyu bir mali müşavire (gittim kendisi yokmuş. Yanında çalışan; sanıyorum o da üniversite mezunu) sordum: 1 gün tavandan puantajlı çalışırsan emekli maaşının düşmesini engellersin ve her ay 5 tl yükselmesini sağlarsın dedi.
    SGK ya gittim sordum. Kimse bunun garantisini veremez sana sgk yı yanıltmaya yönelik bir uygulama olur dediler.
    İzmir’deki Ali Tezel’in ofini aradım. Tek bir soru soracağımı ve 3 dakikadan fazla meşgul etmeyeceğimi söyledim. 300 Tl danışma ücreti istediler. 3 dakika için 300 Tl beni çok düşündürdü. Maalesef gidemedim.
    Tekrar tekrar size çok teşekkür eder işlerinizde kolaylıklar ve bol kazanç dilerim.

  45. HALİL diyor ki:

    BEN 01.07.2008 DE İŞE BAŞLADIM ŞU ANDA HALA ÇALIŞMAKTAYIM SİZE SORUM ŞU BEN ŞUAN ASGARİGEÇİM İNDİRİMİNİ 2010 DAHİL OLMAK ÜZERE 2010YLINDAN BERİ ALMIYORUM VE BODROLORU ZORLA İŞTEN ÇIKARMA KORKUSUYLA İMZALATTILAR 2013 AYİT BODROLARIMI İMZALAMADIM BODRO KAĞITLARI BENDE VE BU ÇALIŞTIĞIM SÜRE İÇİNDE YANİ 5 SENE İÇİNDE 2HAFTA İZİN KULLANDIM YANLIZ İZİNE GİDİP GELDİĞİMDE HİÇ BİR ŞEYE İMZA ATMADIM BANA YARDIMCI OLURMUSUNUZ NE YAPMAM LAZIM ÇALIŞMA BAKANLIĞINAMI GİDİYİM YOSA AVUKATAMI VEREYİM BENİM GİBİ 2 ARKADAŞIMDA MADUR VERECEĞİNİZ BİLGİ İÇİN TEŞEKÜR EDERİM

    • Okan Koçak diyor ki:

      Avukata gidin. Avukat sizi işyerine ihtarname çekme konusunda yönlendirecektir. Yıllık izin paranızı alırsınız, haklı sebeple fesih yoluyla tüm tazminatlarınızı da alırsınız. Kovarlarsa işe iade de alırsınız. AGİ konusunda bir hataları varsa düzeltilir. Yalnız unutmayın. İş ciddiye bindiği anda işsiz kalacaksınız büyük ihtimalle. Bu sürede hayatınızı nasıl idame ettireceğinizi iyi hesaplayın. Bu arada sizinle aynı durumda olan arkadaşlarınız iş ciddiye bindiğinde aynı desteği vermeyebilirler. Onların da bir hak talebi varsa onlar da aynı yola başvurabilir. Tek avukat ile hepiniz yürüyebilirsiniz. Birbirinize şahitlik de etmeniz mümkün. Burada izlenecek stratejiyi iyi bir avukat belirleyecektir. Avukat tanıdığınız yoksa yazın bize. Tecrübeli bir avukata yönlendirelim sizi.

  46. irfan yalınay diyor ki:

    Okan Bey merhaba ;
    Benim birikmiş izin günlerimden 25 günü şirketim tarafından ödendi.Fakat ben bu hesabın neden saat ücreti olarak değilde gün üzerinde hesaplandığını anlamadım.Yani benim saat ücretim 10 tl,günde 9 saat çalışıyorum.Bu durumda 25 gün x 90 tl olarak hesaplanması doğru değilmidir ?
    Bordromda belirtilen haftaiçi çalışma 195 saat karşılığı 1950 tl ,haftasonu çalışma 30 saat karşılığı 300 tl dir. Bu durumda saat ücretim 10tl ye tekabül etmektedir.Toplam brüt ücretim çalıştığım 225 saat karşılığı 2250 tl ken bu rakamı 30 güne bölerseniz saat ücretim 8,3 gibi rakam çıkmaktadır.
    Konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum..

    • Okan Koçak diyor ki:

      İrfan Bey merhabalar.
      Kestirip atmak gibi olmasın ama kanun koyucu gün bazlı hesaplamamızı istiyor. Gerçi saat hesabını kanunen yaparsanız yine aynı kapıya çıkarsanız.
      Aylık 225 saat (30×7,5) Haftalık 45 saat (6×7,5), Günlük 7,5 saat mesainin hesaplamasında kullanılan standart sürelerdir.

      Pazartesi Çarşamba Cuma 09:00-15:00 Salı Perşembe 13:00-21:00 Cumartesi 08-30-12:00 çalıştığınızı düşünün hangi günü baz alacaksınız?

      Kanun herkesi çevrelemek zorunda. Genelleme yapmazsa işin içinden çıkamaz.

      Siz 2.250-TL aylık alıyorsanız 30′a böleceksiniz. 75-TL günlük ücretiniz.
      Saat ile hesaplanırsa 2.250 / 225 = 10-TL saat ücreti 10-TLx7,5 saat = 75-TL yine günlük ücretiniz.

  47. mehmet diyor ki:

    Merhaba;
    çALISTIGIM ŞİRKETTEN 56 GÜN YILLIK IZIN ALACAGIM VAR NE KADAR ÖDENIR ÖĞRENEBILIRMIYIM

    BRUTMAASSIM 1250 100 YOL 220 YEMEK UCRETIM VAR
    30 01 2006 GİRİŞLİYİM

    • Okan Koçak diyor ki:

      Mehmet Bey, gerek makaleyi gerekse yorumları okursanız hesaplamayı kendiniz de yapabilirsiniz. Sitemiz hesaplama yapmak için değil haklarınızı öğrenmeniz için kurulmuştur.

      Yine de yardımcı olmaya çalışalım;

      Toplam haklarınız 1.570-TL ediyor.
      1.570 Aylık Brüt / 30 = 52.33 Günlük Brüt
      52.33 Günlük Brüt x 56 İzin Günü = 2.930,67 Brüt İzin Tutarı.

      Bu kısa makaleyi bile okumadığınıza göre bu brüt izin parasının nete dönüştürülmesini hiç okumayacağınızı düşünüyorum. İsterseniz onu da biz hesaplayalım.

      2.930,67-TL brüt x 0,15 = 439,60-TL SGK kesintisi
      2.491,07-TL gelir vergisi matrahı x 0,15 = 373,66-TL gelir vergisi kesintisi
      2.930,67-TL brüt x 0,00759 = 22,24 damga vergisi
      2.930-67-TL – (439,60+373,66+22,24) = 2.095,17-TL net izin paranız.

      Elbette kümülatif gelir vergi diliminiz ve diğer ücret vb. alacaklarınız ile birlikte oluşan SGK tavan durumunuzu baz almadan kabaca hesapladım.

  48. Okan diyor ki:

    22.06.2011 tarihinde girdiğim işimden 21.03.2014 tarihinde ayrılıyorum. İlk sene 14 gün olan iznimin tamamını kullandım. İkinci sene iş yerim bana 20 gün senelik izin hakkı verdi (daha önceki iş yerimde 3 sene çalıştığım ve toplam 5 yıla ulaştığım için) ve bu 20 günün de tamamını kullandım. Üçüncü senemi tam olarak doldurmadım fakat 9 ay çalışmış oluyorum. Yeni yıla (2014) girdiğimiz için senelik izin ücretini alabiliyor muyum (14 veya 20 günlük)?

    • Okan Koçak diyor ki:

      Hayır. Yıl dönümü işe girdiğiniz tarihe bakarak hesaplanır. Tıpkı doğum günlerimiz gibi. Doğum gününüz gelmeden yıl dolmuş sayılmaz. 2014′e girmek hiç bir anlam ifade etmiyor. 365 günü tamamlamalısınız.

  49. CANSU diyor ki:

    Merhaba Okan Bey ;

    İ.K mesliğini isteyen biri olarak ve çalıştığım yerde bu alana doğru giderken paylaştığınız yorumlar ve yazılar aktardığınız bilgiler çok faydalı oluyor.
    benim size bir sorum yok fakat gün oluyor ki şirkette karşıma zorluk çektiğim konular oluyor.
    Tabi sizin için bir sakıncası yoksa e-mail adresinizi alabilme şansım olur mu?
    arada sadece 2 soru sorabilirim müsait olduğunuz zaman cevap vermek isterseniz verebilirsiniz..

    • Okan Koçak diyor ki:

      Öncelikle güzel yorumunuz için teşekkürler. Bu siteye yazdığınız herşey bize mail olarak düşüyor. Sizden ricam soracağınız soruya ait ilgili bir makale varsa soruyu tıpkı bu yaptığınız gibi yorum olarak eklemek. Böylece sorduğunuz soru ve cebaından binlerce kişi faydalanabilir. Eğer ki baktınız alakalı hiç bir makale yok zaten sitenin en altında yazı gönderin kısmını kullanabilirsiniz. Lakin dediğim gibi eğer ilgili makale varsa sorunuzu ne şekilde gönderirseniz gönderin cevaplama şansımız bulunmuyor. İlginiz için teşekkürler Cansu Hanım.

  50. abdullah diyor ki:

    08:06:2011 tarihinde işe girdim peki ben 28:05:2014 tarihinde isten cikislara yazilip isten ayrilirsam yillik izin parami alabilirmiyim

    • Okan Koçak diyor ki:

      İşten çıkışlara yazılmak ne demek anlayamadık Abdullah Bey.

      Eğer 08.06.14′e kadar çalışmazsanız 14 günlük yıllık izni haketmemiş olursunuz.

  51. özkan gülmez diyor ki:

    MRB 12.08.2008 YILINDA FİRMADA İŞE BAŞLADIM VE 30.04.2014 TARİHİNDE İŞİMİZE SON VERİLİYOR VE 2014 YILI İÇİN İZİN ÜCRETİNİ ALABİLİRMİYİM

    • Okan Koçak diyor ki:

      Eğer yazıları okuduysanız öğrenmiş olmanız lazım.
      12.08.2014 gelmeden yıllık izin hak edemezsiniz.

  52. sehattin demici diyor ki:

    önelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim benim sorum bütün sene çalışmışım 360 gün primim ödenmiş izin parası hesaplanırken tekrar kesilen sigorta prim parasınereye gidiyor yada neden kesiliyor hadi gelir vergisini anladık diğer vergiler de tamam anlatabildiysem bu soruma açıklık getirseniz çok memnun olurum

    • Okan Koçak diyor ki:

      Yıllık izinlerinizi ödeme olarak almaya kalkarsanız ÜCRET’ten sayılır. Ücret ve ücretten sayılan tüm ödemeler gelir vergisi damga vergisi ve sigortaya tabidir.

  53. mete diyor ki:

    iyi günler.
    Ben deniz otobüslerinde çalışmaktayım ve senede 30 gün izin hakkım var. 15 gününü
    kullandım ve 15 günü kalıyor. 1 seneyi tamamladığım gün işten ayrılcam. Kalan 15 gün izin süremin parasını alıcam. Benim elime ayda geçen net maaş 4000 tl. Fakat bodro da ana maaş 2200 tl gözüküyor. Geri kalan kısmıda aylık sabit mesai, gemide yatma parası (2 günde bir gece gemide kaldığımız için) olarak gözüküyor ve ekleyerek 4000 tl oluyor.
    Ama şirketteki uygulamada (daha önceden ayrılanlardan gördüğümüz), izin parasını ana maaş olan 2200 tl den hesaplıyor. Fakat normalde izin kullandığımızda normal 4000tl maaş yatıyor. Bu uygulama doğrumu yoksa ayrılırkende izin parasını 4000tl üzerinden mi vermesi gerekir.
    Saygılarımla

    • Okan Koçak diyor ki:

      Yıllık izin ücreti çıplak ücret üzerinden hesaplanır. Yani hesaplama da sorun yok. Yalnız şu dikkat çekiyor; “sabit mesai”

      Gerçekten her ay normal mesainin üzerine yaptığınız sabit bir fazladan mesai mi var? yoksa ücreti düşük göstermek için mi ücretin bir kısmını mesaiye yazıyorlar orasını siz daha iyi bilirsiniz. Eğer çıplak ücretiniz 2.200 ise ve her ay aynı süre fazla mesai yapıyorsanız hesap doğru.

  54. kerem diyor ki:

    ise giris tarihim 18.06.2010 ve 16.06.2014 te calistigim firmanin sozlesmesi sona eriyor bizde dogal olarak bosa cikiyoruz.kidem tazminati ve ihbar tazminati verilecek fakat seneelik izinimi kullanmama 2 gün kala proje sona eriyor ben yiillik izinimin ucretini haketmis oluyormuyum 2 gün kala..

    • Okan Koçak diyor ki:

      Sözleşmeniz belirli süreliyse yani başı sonu belliyse ve 1 yılı doldurmadan bitiyorsa yıllık izin hak edemezsiniz. Parasını da alamazsınız.

  55. SİNAN diyor ki:

    Okan Bey merhaba,
    Öncelikle herkese yardımcı olmaya çalıştığınız için ben de size teşekkür etmek istiyorum.
    Soruma gelecek olursak;
    Çalıştığım iş yerinde yıllık izin için dilekçe verdim. Fakat yıl içinde kullandığım günlük-yarım günlük-saatlik mazeret ve hastalık izinlerinin yıllık izinden düşüleceği söylendi.. 4857 sayılı işkanunun 56. Maddesinde bunun yapılamayacağı açık bir şekilde ifade edilmiş. Peki yıllık izinden düşmeyip kullandığım mazaret izinleri için ücret kesintisi yapmaya hakkı varmıdır? Bu izinleri ücretsiz izin olarak saymak istiyorum diyebilir mi bana? Sadece etik olarak mı uygun olmaz; yoksa bunu engeleyen bir iş kanunu maddesi var mı?
    Saygılarımla…

    • Okan Koçak diyor ki:

      Sizin de belirttiğiniz gibi yıllık izinlerin şartları kanunlarla belirlenmiştir ve yıllık izinleri işveren de işçi de 40 parçaya bölüp kafasına göre yarım günlük vb. düşemez. Yıllık izinler 1 tanesi 10 günden az olmamak kaydıyla en çok 3′e bölünebilir.

      Eğer işe gelmediyseniz işverenin haberi varsa “mazeret izni”, işverenin haberi yoksa “devamsızlık” olarak adlandırılır. Bunların da yıllık izinle bir alakası yoktur.
      İşveren gelmediğiniz günleri o tarihlerde kesmeliydi. Şimdi zaman da geçti…
      Büyük ihtimal içinde bulunduğunuz bir aydan toptan düşüreceksiniz. Karşılıklı anlaşırsanız bir şey diyemem.

      Lakin yıllık izinden düşme konusunda haklısınız. İşveren yıllık izninizden düşemez. Mahkemelik olursanız da yine bir avukatla görüşün derim ama haklı çıkarsınız diye düşünüyorum.

  56. Nezih Yıkar diyor ki:

    yıllık ücretli izinde yemek yardımı ve sorumluluk zammı kesintisi yapılması yasalarda var mı dır?

    • Okan Koçak diyor ki:

      Bunun yasalarla bağlanacak bir tarafı karşılıklı anlaşma ile ilgili. Lakin mahkemelik bir durum olsa işçinin kazanacağını söyleyebilirim. Eğer işveren “işçinin çalışmadığı günlerdeki yol ve yemek giderlerinin/olanaklarının karşılanmayacağı” yönünde bir beyanı varsa ve işçi bunu kabul etmişse sorun yok. Lakin Ücret ve diğer haklar aylıktır. Örneğin ikramiye verirken “3 ayda 1″ deriz. Bunu demezseniz konuda havada kalacaktır.

      Kısacası bunlar işe alırken size söylenen olanaklardır ve yine işe alırken size “izinli olduğunuzda kesilir” gibi bir bilgi verilmediyse tarafınıza ödenmelidir.

      Kayda değer bir süre ücretsiz izin aldığınız ya da devamsızlık yaptığınız durumlarda ise iş tersine dönebilir.

      • Nezih Yıkar diyor ki:

        4857 sayılı yasa madde 50 nin yasaklanan şey nedir o zaman?Bizlere yasağın bu Maddeden kaynakladığı söyeleniyor.

        • Okan Koçak diyor ki:

          - Tatil ücretine girmeyen kısımlar
          MADDE 50
          Fazla çalışma karşılığı olarak alınan ücretler, primler, işyerinin temelli işçisi olarak normal çalışma saatleri dışında hazırlama, tamamlama, temizleme işlerinde çalışan işçilerin bu işler için aldıkları ücretler ve sosyal yardımlar, ulusal bayram, hafta tatili ve genel tatil günleri için verilen ücretlerin tespitinde hesaba katılmaz.

          Ben burada yıllık izindeyken sizin yemeğinizi yolunuzu kesmek için bir neden göremiyorum.

  57. ihsan diyor ki:

    Merhabalar,
    Okan Bey bu yıllık izin meselesinde neden tam bir yıl şartı aranıyor bir bilginiz var mı acaba?Atıyorum adam çalışmış 11ay ve sonra istifa etti neden yıllık izin parasını alamıyor? Hani bir kıstas yok mu bu konu hakkında? Bana çok saçma geliyor haksızlık oluyor gibi bence.
    Tşkler…

    • Okan Koçak diyor ki:

      Kanun şöyle diyor; “ey işçi, eğer bir işveren için 1 tam yıl çalışmadıysan ücretli 14 gün izin hak edemezsin.”

      Aslında bir haksızlık yok. Yıl bazlı olması hayatın doğal akışına oldukça uygun. Her işyerinin kendince bir işleyişi ve her ürünün bir hayat seyri vardır. Bu seyir sırasında işyerinde belli dönemler müsait belli dönemler yoğun olur. Yıllık iznini ona göre planla demişler. Ayrıca 8 ay yada 10 ay çalışana da ona göre 5-10 gün izin verilse iş disiplini sağlanamaz. Zaten bayram seyran tatil cenneti olan ülkemiz de yılda bir izin hak edilmesi oldukça uygun. Bu konu çokta yoruma dayalı değil ve istisnası da yoktur. Sadece şunu söyleyebilirim dilerse işveren diğer hemen her süre ve değerde olduğu gibi bu tarih ve rakamları işçi lehine düzenleyebilir. Tabi daha ücreti adam gibi yatırmayan işverenler yıllık izin de işçiyi kollar mı orası ayrı konu.

      Kısacası 1 yıl çalışmadıysanız 14 gün yıllık izin hak edemezsiniz ve öncesinde çıkar yada çıkarılırsanız parasını da alamazsınız. Bu arada 12 ay dolmadan işçiye verilen yıllık izinler ücretli izindir. Yıllık izin değil. Bu da ayrı bir kavga konusu.

  58. personelci diyor ki:

    Okan Bey,

    Merhabalar

    01.09.2013 tarihinde 1 yıllık iş sözleşmesini imzalayan personelin sözleşmesinin yenilenmeyeceği 01.09.2014 tarihi itibari ile ilişiğinin kesileceği kanuni süreç içerisinde kendisine bildirilmiştir bu kişinin yıllık izin hakkı var mıdır

    • Okan Koçak diyor ki:

      Bu kanunda açıkça verilmiş. Sözleşmenin belirli belirsiz olması önemli değil.
      Siz sözleşmeyi dikkat ederseniz “366″ günlük yapmışsınız. Yıllık izin ve kıdem tazminatı doğar. İhbar tazminatı doğmaz.

  59. nurdanbircan diyor ki:

    Okan bey merhabalar,
    acil yardiminiza ihtiyacim var. 27.12.2011 tarihinde basladigim isime 15.07.2014 tarihinde karsilikli anlasma ile fesih sozlesmesi imzalandi. Bu sure icerisinde ihbar suremi kullanmis gibi gosterildim. Kidem tazminati + yillik izin ucretim + temmuz ayi ucretim tarafima odenecek. Net maasim 1200tl yemek 370 yol 165 tl. Bunlar aylik net tutarlar. Ayrica temmuz ayina ait 127tl prim hakkim var. Totalde alacagim tutar ne olur. Her sitede ayri hesaplama var. Ortalama 6000 gibi bi kidem tazminatim 700 kusur gibi bi yillik izin ucreti tahmin ediyorum ancak son ayin calisma ucretini nasil hesaplayabilirim? Diger hesaplamalarim dogrumu ? Simdiden tesekkurler

    • Okan Koçak diyor ki:

      1 aylık tüm hak edişlerinizin toplamı = 1.735-TL’dir. Ayın 15′inde ayrıldığınıza göre 867,50-TL ödeme alırsınız. Primi de eklersek 994,50-TL’ye ulaşır. (AGİ hariç. Ayrıca yol ve yemek ücretlerinizi de tam verebilir, işverene kalmış)

      Yıllık izin konusunda yeterli bilgi vermemişsiniz. 14 gün olduğunu varsayarak hesaplamak gerekirse; “(1.735-TL / 30gün) x 14gün” ‘den 809,67-TL yıllık izin ücreti alırsınız.

      15.07.14 – 27.12.11 tarihleri arasında 932 gün var. (1.735-TL/365gün) x 932 gün = 4.430-TL gibi bir kıdem tazminatı alırsınız.

      Bunlar net rakamlardır. Brütten hesaplanmadığı için kıdem tazminatında küçük bir sapma olabilir ama oluşan fark sizi mutlu ya da mutsuz etmez.

E-posta adresiniz gösterilmeyecek. Gerekli alanlar * ile işaretlidir.

*